Jak prowadzić bloga firmowego? 3 najważniejsze wskazówki
Blog może skutecznie wzmocnić wizerunek firmy w Internecie, a także wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Warto jednak zadbać o to, by był on prowadzony w odpowiedni sposób.
Wskazówki w prowadzeniu bloga firmowego
Przede wszystkim warto pamiętać, że podstawą firmowego bloga jest wartościowa treść. Dzięki niej będziemy mogli nie tylko lepiej wypromować stronę w sieci, lecz także realnie zainteresować użytkowników zawartością, którą chcemy przekazać. To z kolei może przełożyć się na większą sprzedaż czy częstsze korzystanie z oferowanych usług. Na co należy zwrócić uwagę, prowadząc bloga firmowego?
Rodzaj treści ma znaczenie
Publikując posty blogowe, mamy do wyboru wiele różnych typów zawartości – od nowości z branży po rozbudowane opisy najistotniejszych zagadnień. Jakie treści sprawdzą się najlepiej? Odpowiedź na to pytanie zależy w pewnym stopniu od charakterystyki zarówno firmy, jak i odbiorców, jednak warto zawsze pamiętać o tym, by prezentowane informacje były angażujące i ciekawe dla czytelników. Dobrym pomysłem będzie także „przemycenie” w treści informacji o swojej ofercie. Pod tymi względami doskonale wypadają poradniki i zestawienia – co więcej, gdy umieścimy w nich linki do proponowanych usług czy produktów, możemy przy tym liczyć na dość dobry współczynnik klikalności.
Zadbaj o wartościową zawartość
To zasada, która od pewnego czasu dominuje w świecie marketingu online. Treści publikowane na blogu powinny być przygotowywane nie tylko pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce – najistotniejszy jest tutaj czytelnik. Zawartość strony musi zatem odpowiadać na pytania odbiorców, przekazywać rzetelne informacje, a ponadto być pozbawiona błędów merytorycznych, stylistycznych czy ortograficznych. Firmowy blog to jednocześnie idealne miejsce, by móc przekazać ekspercką wiedzę na temat danej branży i skutecznie budować zaufanie do przedsiębiorstwa.
Nie zapominaj o SEO
Choć w centrum uwagi powinien znaleźć się czytelnik, nasze działania będą zupełnie nieskuteczne, jeśli nie zadbamy o widoczność strony. Liczy się tutaj przede wszystkim pozycja na liście wyników wyszukiwania – to kwestia, którą zajmuje się marketing SEO. Na blogu należy zadbać o odpowiedni układ witryny, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także prędkość ładowania strony.
Jakość połączenia internetowego też ma znaczenie – oferta INEA dla firm
Aby móc sprawnie i regularnie publikować treści na firmowym blogu, niezbędne będzie także szybkie i stabilne połączenie internetowe. Oferty skierowane do przedsiębiorstw oferuje między innymi poznańska INEA – biznes z takimi rozwiązaniami staje się znacznie łatwiejszy. Co więcej, usługi INEA dla firm obejmują również dodatkowe funkcje, takie jak zabezpieczenia anty-DDoS.
Efektywną obsługę zawartości online zapewni przede wszystkim symetryczne łącze. Przy takim połączeniu prędkość wysyłania jest równa prędkości pobierania – w ofercie INEA dla firm można znaleźć symetryczny światłowód z transferem 1 Gb/s. Wybór usług INEA Biznes pozwoli zadbać nie tylko o firmowego bloga, lecz także wszystkie inne aspekty działalności w sferze online.